عامل اصلي كسب موفقيت در تعليم و تربيت كودكان، پيروي از برنامه دقيق، صحيح و نكته سنجانه در كليه مراحل رشد است.شايسته است كه برنامه هاي آموزشي يا تربيتي براي كودك با در نظر گرفتن ويژگي هاي سني اوان كودكي تنظيم گردد. تمامي والدين بايد با نمودارهاي رشد رواني- فيزيكي مراحل مختلف سني كودك آشنا باشند.كودك تا رسيدن به سن ورود به دبستان، مراحل مختلفي را سپري مي كند كه هر مرحله از ويژگي هاي خاصي برخوردار است، ميل به تقليد، بي ارادگي، برتري احساس بر عقل، نداشتن تجربه زندگي، تلاش براي كسب استقلال و كشف حقايق زندگي ويژه اوان كودكي است به همين سبب شخصيت آتي كودك از همان لحظات اوليه كودكي تكوين مي يابد بويژه تا دو سالگي. پس هيچ گونه قصور براي تربيت فرد آتي اجتماع، جايز نيست. همچنان كه حكيمي به مادري كه نزد او آمده بود تا بپرسد براي تربيت كودك يك ساله اش چه كند. گفت: يك سال تاخير كرده اي.

موسسه گل افتخار این را دارد که در شناسایی و آموزش این مراحل حساس رشدی می تواند بصورت علمی و به روز به والدین و همچنین به سایر موسسات، مهدها و خانه های کودک کمک های لازم را بکند.

شرکت در کارگاه های مادر و کودک از 1 سالگی و تا پایان 3 سالگی می تواند کمک شایانی در جهت کشف، پرورش و پیشبرد استعداد ها و توانایی های نهفته فرزند شما باشد.